Kontakt z nami:tel: , fax:

Rewolucyjna strategia Aeroflot!

Rewolucyjna strategia Aeroflot!

W środę (15.07) dyrektor generalny Aeroflotu przedstawił nową strategię dla całej grupy, sięgającą do 2028 r.

Główne założenia to 5 gwiazdek od Skytrax oraz produkt wysokiej jakości.

Aeroflot, jako przewoźnik należący w 51 proc. do rosyjskiego skarbu państwa, przedstawił Michaiłowi Mishustinowi, premierowi Federacji Rosyjskiej, nową strategię całej Aeroflot Group na lata 2020-2028 r. Plan na najbliższe lata zakłada m. in. skupienie się głównej marki grupy na ofercie skierowanej do najbardziej wymagających pasażerów oraz przeniesienie niemal wszystkich lotów krótko- i średniodystansowych poza markę Aeroflot.

– Strategia została opracowana w grudniu 2019 r., ale teraz jest jeszcze bardziej istotna. Strategia nazywa się 30/30: jesteśmy gotowi zwiększyć przepływ pasażerów o 30 milionów, czyli chcielibyśmy przewieźć 100 milionów pasażerów do naszego 100-lecia. To już bardzo duże osiągnięcie, a także w tym czasie prawdopodobnie wejdziemy do top 10 najlepszych linii lotniczych na świecie. Mamy w grupie 4 lotnicze marki. Aurora jest regionalną firmą działającą na Dalekim Wschodzie, a Aeroflot, Pobeda i Rossija zajmują swoje ważne nisze. Aeroflot był i pozostaje segmentem premium. Druga 30 oznacza obniżenie cen w klasie ekonomicznej o 30 proc. i przeniesienie takich lotów pod inne marki – przedstawił plan rozwoju Witalij Saviejew, dyrektor generalny Aeroflotu.

Najważniejsze postanowienia wizji Aeroflot Group:

◦Aeroflot będzie latał wyłącznie na trasach dalekodystansowych i premium oraz przekaże prawie 250 samolotów wąskokadłubowych, obecnie operowanych i dostarczanych w przyszłości, do swoich spółek zależnych. W malowaniu Aeroflot docelowo latać będą wyłącznie Airbusy A320, A321, A330, A350 oraz Boeingi 777.

◦Pobeda obsłuży wszystkie trasy średniego zasięgu, koncentrując się na taniej i średniej półce cenowej. Będzie operować wyłącznie boeingami 737, które zostaną przeniesione z Aeroflotu.

◦Rossiya otrzyma od Aeroflotu wszystkie maszyny Sukhoi Superjet 100 i Irkut MC-21, które będą wykorzystane na krajowych trasach lokalnych. Docelowo 235 z 250 samolotów Rossija będzie zbudowanych w Rosji.

◦Aurora najprawdopodobniej zostanie sprzedana.

Aeroflot skoncentruje się na byciu pięciogwiazdkową linią i do 2028 r. będzie obsługiwał flotę 170 samolotów przewożącą rocznie 35–40 mln pasażerów. Z kolei z usług Pobedy będzie korzystać 55–65 mln pasażerów każdego roku, którzy będą podróżować na pokładach 170 boeingów 737 – ta zmiana ma pomóc w walce o pasażera ceną. Jak zaznacza Saviejew, niejednokrotnie rosyjscy pasażerowie podróżujący do krajów europejskich wybierają przewoźników zagranicznych, ponieważ oferują oni niższe ceny niż ich rodzimy Aeroflot. Z takim stanem rzeczy Aeroflot Group chce w najbliższych latach walczyć.


Powrót